5 Haziran 2015 Cuma

Sebzeli Bebek Köftesi - Doğum Günü Proteini :)

Bugün Arya'nın doğum günü!

Dolu dolu 2 yaşında artık kızım :)

Dün aile içinde kutladık, yarın da arkadaşlarımızla kutlayacağız inşallah*. Tabi bugünü de es geçmiyoruz, sabah anne-kız kahvaltımızı yaptık, ardından Arya'ya hediye gelen yeni oyuncaklarla oynadık, sonra parka gittik, beraber kuş yakalamaya çalıştık :) Eve geldiğimizde Arya ayakta uyumak üzereydi, süt içip hemen uyudu kuzum :) Ben de fırsattan istifade ona köfte ve tavuk suyuna çorba hazırladım. İşte köfte tarifi :)

Malzemeler:

500-600 gr kıyma
1/2 kabak (yarısını da rendeleyip kendinize  mis gibi bir kabaklı omlet yapın bence :)
1 küçük havuç
4-5 dal maydanoz
1 küçük soğan
1 diş sarımsak
2 yemek kaşığı buğday ruşeymi
(yoksa galeta unu ya da bayat ekmek)
1/2 çay kaşığı kimyon
1 yumurta



Hazırlanışı:

Kabak, havuç, soğan ve sarımsağı rendenin en ince kısmından rendeleyin ve kıymaya ekleyin. 2 kaşık buğday ruşeymini ve bebeğinizin sevdiği/yiyebildiği baharatları da ekleyin. En son yumurtayı kırıp güzelce yoğurun. İstediğiniz şekli verip yağlı kağıt serilmiş tepside 175 derece fırında kızarana dek pişirin.

Ben ne zaman köfte yapsam şekil vermeden önce tüm aromalar iyice karışsın diye kabın ağzını streç film ile kapatıp yarım saat kadar dolapta dinlendiriyorum. Daha sonra da tek lokmalık minik toplar yapıyorum, Arya oyun oynarken çerez yer gibi gidip gelip ağzına bir tane atıyor :) Bazen de uzun uzun yapıyorum köfteleri masada oturup ısıra ısıra yiyor 1-2 tane :) umarım sizin minikler de sever bu köfteleri. Şimdiden afiyet bal şeker olsun :)

...

*Not: 3 gün sürecek olan 2. Geleneksel Arya Şenlikleri'nin detaylarını ayrıca anlatacağım :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder